Monday 7 May 2012

kahwin awal da serupa trend ke??!!

kahwin awal??!!
mksd aku kahwin di usia yg muda
atau lebih tepat kahwin selepas tamat sekolah tinggi or sekolah menengah
kalau korg perasan da mcm trend org skrg kahwin awal kan??hurmm
kalau korg semua perasaan semakin ramai yg sedar penting nya hubungan yg halal..alhamdulillah
hubungan yg halal akan diberkati Allah ..insyallah
so kahwin awal nie bg pendapat aku adalah jalan yg terbaik utk mengelak kn maksiat..
maaf kalau korg rase aku nie cm nak jadi ustazah
but ini semua hanya lah pndapt dan buah pikiran aku

28 april lepas ada satu keramaian ..bukan bersih taww
twitter aku penoh dgn cerita DIANA BAHRIN..who is she actually??
korg pon msti alami pekara yg sama kan??
yes benda nie cam fenomena twitter..semua dok cter pasal dia..
so siapa si gadis kecil nie??
kisah hidup dia sgt indah..dia yg berumur 20tahun pada tahun ini telah mnjadi isteri kepada SOFFIAN ARIFF..maaf kalau nama dorg salah..
yes you know what her husband da berumur 27 tahun.. *maklumat dari rakan
yg sweet nye suami nye melamar dia menerusi youtube..sgt bagus dijadikan suami la gituh
dan diana yg maseh muda bak kata org setahun jagung tu menerima lamaran tu selepas berfikir sejenak bersama kitkat,berbincang bersama keluarga, dan memohon petunjuk dari Allah
dikatakan dorg berdua tak penah mengenali hati budi masg2..
so sng kate dorg nie bercinta selepas kahwin..
utk maklumat yg lebih detail dan tepat ,sila lah terjah blog DENA BAHRIN

(sumber dari twitter @denabahrin)


29 april yg lepas juga cousin aku turut telah mnjadi suami kepada seorg mahasiswi..
okay aku nama kan cousin aku sbg deli(nama samaran)
abg deli nie da bekerja pon..
kisah nye bermula disebabkan abg deli nie bekerja di satu tmpt dgn ibu mahasiswi tu
mahasiswi nie aku pggl ilam(nama samaran) dan maseh belajar..
ibu ilam nie mmg berkenan dgn abg deli..
dorg mmg tak bercinta..semua tu berlaku mmg sekelip mata kott..
dorg mmg x berjumpa,just jumpa utk persiapan kahwin hari tu je..
kisah cinta selepas kahwin juga..
kitrg sekeluarga mmg x penah jmpe pon ilam nie
and on their wedding day,baru aku taw yg ilam tu same umur dgn aku..yaaakkkkkk..
waaa...jodoh ilam tu sgt cpt..alhamdulillah..
then now aku x taw nak pggl pe...ilam or kak ilam ???!!!

byk lagi sebnanye citer pasal org kahwin awal nie..
mcm cousin memb aku pon lagi la suami isteri 19 tahun..
camne nak hidup tu kan??
tak pe insyallah rezeki dorg ade je..amin
kita doakan same2 kebahagian mereka semua di dunia dan akhirat

aku bkn saje2 je citer pasal nie
motif aku cter pasal nie sebenanye...
utk same2 kita fikirkan mengapa mereka diberikan jodoh yg cepat
Allah sygkn hambaNya,dan Allah taw ape yg terbaik utk hamba2Nya
kita nie yg selalu tersesat nie ..masyallah...mesti berfikir sejenak kenapa kita perlu couple ,touch sane sini,bertepuk tampar sinun sinin,kalau ade cara yg lebih halal dri itu..
aku pon ade gak salah nye..same2 kita peroleh berkatNya..amin


teroka yang halal campak yang haram

No comments:

Post a Comment