Thursday 7 June 2012

Setahun bagi seorang perantauan

Sepanjang keberadaan aku kat perak selama setahun la jugak,cam2 benda aku da buat. ice-breaking dgn student negeri lain,berloghat dari org perak,kedah & klate,menjadi seorang yg independent,semakin cemerlang buat kawan, rajin melepak, boleh urus masa dgn sistematik dan yg plg penting aku dpt merasa tggl seketika di rmh member2.

owh sgt berbaloi blaja jaoh2 nie.bkn nak amek kesempatan.dulu aku sllu la terpikir nak blaja jaoh,bkn sbb nak jaoh dri family k
tpi aku tak penah pon tpikir utk menziarah memb2 ke rmh dorg..thats true

Rumah pertama yg aku pergi,rmh kembar aku Bella kat grik,perak.wahhh,wa ckp sama luu dia manyak kaya,ayah dia ade business.aku dtg rmh dia time puasa 2011.waktu tu rmai la yg balik rmh coz nak berbuka bersama kuarga tpi aku x dpt blik rmh.jaoh and mahal tambangnye.
aku termakan pujukan bella utk balik rmh dia.yup,naik bas lompat..sesampai kitrg kat grik teros pi bazar ayah dia,business popia kering weyh..POPIA ZUL..serius sedap aku ckp..rangup..yummy2


(dalam bas lompat menyempat lagi)

(lepak kedai mamak dgn parents bella)

Rumah kedua aku pi rmh farah,my classmate as well as my bestie.she is very adorable with her glass.rmh dia kat buntaq(ye kot).weyh dpt merasa kampung wooh aku pi time raya cina2012.cam biasa la nak blik x dpt,so 4 hri cuti aku spent kat rmh farah.pujukan rayu farah melemahkan jiwa dan ragaku..haha
seumur hidup akutak penah duduk merasa suasana kampung yg sgt kampung la..sawah kat blkg rmh babe..seronok!!family dia ade business gak.so dpt la merasa buat persiapan sblm berbusiness.
the best part ever dpt merasa mee udang banjir kat ban pecah weyhh..walaweyhh bapak cewer..mybe sbb ramai customer tu yg x dpt buat sedap2 kot..kot laa


(farah and yayah..aand also kecik)

yeah..pengalaman 2 nie mmg aku x dpt lupakan sampai bila2.rmh bella seigt aku da 2 kali pegi.kali kedua aku pegi time kakak bella tunang.wahh time tu mmg dgn sedara2 dia yg ramai mmg awkward la cket..but naceb baik dia rmai kezen perempuan so boleh la borak2..

Seronok weyh blaja jaoh2 nie.korg jgn la mengeluh kalo dpt blaja jaoh2.bak kate nenek moyang korg,jaoh perjalanan luas pemandangan..tak rugi ayah aku ckp,janji pandai bajet duit la..hidup mmg pakai duit,kalo tak de duit belum tentu aku dpt merasa pengalaman2 nie

sambil menyelam minum air..sambil belaja kita jalan2 maa

No comments:

Post a Comment